Пишемо пост для блогу. Практичні рекомендації Як написати статтю для блога? Легко це чи ні? Скільки це забере часу і з чого почати? Напевно багато хто з людей, що вирішили створити свій сайт або блог задавалися цим питанням. І відповісти на них не так вже й просто. Але ми спробуємо ...
Як написати статтю для блогу Ті люди, які давно ведуть свій блог, не завжди пам'ятають, як вони починали - все здається до смішного простим. У той же час новачкові зовсім не до сміху .. Людина, що вирішила відкрити свій блог, може знаходитися на роздоріжжі - аж надто багато питань виникає. І найважливіші з них: скільки це забере часу і чи зможу я сам написати пост для блогу. На безлічі сайтів доводилося читати подібні висловлювання: «Написати статтю для блогу - це дуже просто, ви навіть можете не вміти писати». Думаю, подібні висловлювання можуть викликати хіба що посмішку. А справді - чи легко написати статтю для блога? Кожному з нас доводилося писати твори у школі. І всі знають, що одним це заняття дається легко, а інші ламають голову над кожною фразою. Ось і відповідь. Всі ми люди, і те, що без праці дається одному, може виявитися непосильним завданням для іншого. Що ж робити? Спробуйте накидати невелику статтю. А краще три або чотири. Критично оцініть їх, зверніть увагу на витрачений час. Цей невеликий тест для себе відкриє вам очі на багато що. У тому числі відповість на питання, чи варто взагалі заводити свій блог. І якщо ви прийшли до висновку, що більш-менш можете викладати свої думки в письмовому вигляді, то саме час перейти до практичних порад, які полегшать вам цю справу і заощадять час. Яке, як відомо, гроші. В якій програмі працювати Набирайте текст статті в текстовому редакторі, а не в адмінці блога. Word або OpenOffice цілком підійдуть для цієї мети. Що нам це дасть? По-перше, інформація буде знаходиться на жорсткому диску і ми завжди зможемо зберегти її і вийти з програми. Адже іноді виникає така необхідність, погодьтеся. Крім того, ми не втратимо дані при раптовому обриві зв'язку і відсутності інтернету. По-друге, в цих програмах підсвічуються граматичні помилки. Блог з граматичними помилками і друкарськими помилками приречений на провал. Після закінчення роботи скопіюєте статтю в блог і вже в редакторі адмінки зробіть форматування тексту - виділення жирним, підзаголовки і т. п. Хоча я і форматування роблю в Worde - мені так зручніше. Якщо ви любите набирати текст статті безпосередньо в адмінці блога, використовуйте браузер Firefox. В ньому є корисна надбудова, що перевіряє правопис російської мови і підкреслює слова з помилками. Продумайте робочий графік Від планування робочого процесу залежить багато чого, і процес цей суб'єктивний. Одні люди відрізняються підвищеною працездатністю вранці, інші увечері. Потрібно визначитися в який час дня вам зручніше працювати при мінімальних витратах часу. Непоганий варіант - використовувати і ранок, і вечір. (Див. наступний абзац). Але якою б ви не придумали робочий план, намагайтеся строго дотримуватися його. Придумати і виконати - різні речі. Рано чи пізно ви звикнете до свого плану і продуктивність ваша підвищиться. Або, якщо хочете, збільшиться вільний час. Працюйте наперед Іноді має сенс не публікувати свіжонаписані пост відразу, а спробувати забути про нього і, повернувшись через кілька днів (годин), перечитати його. Повірте, свіже сприйняття дасть свої плоди і вам буде що змінити. Завжди знайдеться, що прибрати, а що і дописати. Зрозуміло, цей варіант неможливий при стислих термінах, але якщо час дозволяє - використовуйте його. Хоча б у перший час. Якщо ви вирішили йти таким шляхом, то оптимальний варіант такий: вранці пишете статтю на свіжу голову (з чашкою кави, звичайно), увечері перевіряєте і публікуєте її. Або пишете статтю ввечері, а публікуєте вранці. Про тему поста Зайве говорити, що від теми статті залежить дуже багато чого. Актуальна тема вже гарантує посту певний успіх. Також зайво згадувати, що автор повинен досить професійно орієнтуватися в рамках теми. Але це не завжди можливо - ми ж вирішили заробляти гроші на блозі. А це означає, що ми пишемо пости на замовлення, і абсолютно немає гарантії, що тема клієнта буде відома вам. Якщо це і трапиться, то це, скоріше, буде виключення з правила. Що ж робити? Потрібно докласти зусиль і ознайомитися з темою. Це займе певний час, але окупиться сторицею. По-перше, це оцінить ваш клієнт, а по-друге, що дуже приємно для будь-якого автора, над вашим постом не будуть сміятися відвідувачі. Ну, а де взяти інформацію про потрібну темі? Можна і в інтернеті, але при цьому слід пам'ятати, що автори дуже багатьох ресурсів не керуються цим правилом і з сайту в сайт кочує неперевірена, а іноді й просто невірна інформація. І якщо ви відчуваєте, що все-таки не володієте предметом повною мірою, або не можете знайти потрібну інформацію, краще відкласти ручку (клавіатуру) і не писати нічого. Логічне розбиття статті Логічно розбивайте текст. Він повинен ділитися принаймні на дві частини. Перша йде до роздільника тексту і відображається на першій сторінці блогу у вигляді анонсу. Вона повинна дати відвідувачу блогу уявлення про тему статті. Важливість її (як і заголовка поста) важко переоцінити - саме від них залежить, чи піде відвідувач по посиланню, щоб прочитати ваш пост, або проігнорує його. Друга, основна частина, містить своє логічне або смислове розбиття. Перш за все, це абзаци. Якщо ви не використовуєте відступи між ними, вам необхідно використовувати інший спосіб поділу тексту поста. Наприклад, використовуючи підзаголовки, як у цій статті. У будь-якому випадку текст не належним бути однорідним - очей повинен зачепитися за щось. Інакше, перервавши читання поста, відвівши очі вбік і знову глянувши на статтю ви не знайдете місце, з якого потрібно продовжити читання. Думка, думаю, зрозуміла. Відповідним чином потрібно оформляти і інші частини тексту поста: епіграф, якщо він є, цитати, післямова і т.д. Графічне оформлення поста Використання ілюстрацій підсилює ефект сприйняття тексту. Погодьтеся, що прочитати статтю з рецептом приготування торта - це одна справа. Але коли в тексті знаходиться барвисте зображення цього ж торта - то найчастіше у відвідувача може виникнути бажання кинути все й відразу йти його готувати. І це при однаковому тексті поста! Насправді все досить просто - включається образне мислення читачів і саме воно дає такий ефект. Не нехтуйте цією можливістю! Як бачите, поради не складні. Читаються вони легко, але використовувати їх при написанні поста важче. І тим не менш, вони заощадять вам сили і час. Головне в цій справі - не поспішати. Це потім, коли з'явиться досвід і блог стане високовідвідуваний, буде потрібно швидкість. А зараз дуже важливо намацати методи роботи та напрацювати відповідні навички - саме вони і визначать вашу продуктивність. Хочете приклад? Будь ласка. Швидкість набору тексту безпосередньо впливає на час написання посту. Візьмемо двох людей з однаковим умінням викладати письмово свої думки. Один буде набирати текст двома-трьома пальцями, як більшість користувачів, і напише 20-30 постів. Інший витратить цього місяця на вивчення набору тексту сліпим методом - всіма пальцями обох рук. Швидкість роботи підвищиться раз в десять. Хто з цих людей виграє в кінцевому підсумку, вирішуйте самі.